Page

Kami menyediakan pelbagai genre bahan bacaan digital untuk setiap lapisan umur secara PERCUMA. Sekiranya berminat untuk berkongsi karya penulisan anda. Boleh hantarkan karya tersebut kepada admin di onlinenovel2u@gmail.com

Friday 20 July 2012

Andai Ku Bercinta Lagi : 10


Program pertama akan bermula di kawasan tanah lapang tersebut. Kumpulan Dania akan dibimbing oleh Staff Mohammadiah dan Staff Rosli. Sebelum berlansungnya program ‘absaling’, setiap kumpulan diberikan sehelai kain putih dan tiga marker pen yang berlainan warna. Kain putih tersebut perlu dijadikan sebagai bendera kumpulan dengan melukiskan haiwan yang mewakili kumpulan tersebut. Bendera yang bagi setiap kumpulan juga perlu dijaga dengan baik sepanjang program Kem Patriotik berlansung. Kumpulan Dania telah memilih Jaguar sebagai simbol kekuatan kumpulan mereka.

“Siapa yang sanggup nak jaga bendera ini sepanjang kem? Kalau boleh saya nak lelaki yang ambil tanggungjawb ini” soal salah seorang staff yang menjaga kumpulan Dania. Apabila Staff Mohammadiah bertanyakan soalan tersebut semua ahli kumpulan tersebut hanya mendiamkan diri, termasuk Dania. Bagi Dania, orang yang hendak menjaga bendera tersebut pastinya perlukan seorang yang benar-benar layak dan bertanggungjawab.

“Saya sanggup bertanggungjawab ini” balas seseorang. Tiba-tiba satu suara memecahkan kesunyian di antara  mereka. Dania memandang kepada arah pemilik suara yang sedang tenang duduk bersandar pada sebatang pokok.. Kemudian pemilik jasad tersebut berdiri dengan yakinnya. Sungguh tidak Dania menyangka bahawa Adam telah menawarkan dirinya untuk memikul tanggungjawab tersebut. Adam benar-benar memiliki satu daya tarikan yang kuat pada Dania. 

No comments:

Post a Comment