Page

Kami menyediakan pelbagai genre bahan bacaan digital untuk setiap lapisan umur secara PERCUMA. Sekiranya berminat untuk berkongsi karya penulisan anda. Boleh hantarkan karya tersebut kepada admin di onlinenovel2u@gmail.com

Friday 30 November 2012

Andai Ku Bercinta Lagi: 24


Rumah sewa Mok Nek begitu meriah dengan gelak tawa pada malam minggu seperti ini. Kelihatan empat orang tetamu yang tidak asing lagi di rumah itu datang bertandang. Barangkali segala tabiat ini telah menjadi kebiasaan bermula dari awal tahun dua di universiti. Sekiranya tiada tugasan untuk disiapkan maka perbualan dan gurau senda akan menghiasi pertemuan ini.

“Wei, next weekend aku tak boleh nak join korang pergi bandar” ucap Dania.

“Apsal pula?” tanya Yaya.

“Aku nak kena pergi diving dekat Pulau Bidong sebab ada ekspedisi nak ambil sampel sponge untuk projek aku bagi produk anti-kanser” jawab Dania kembali.

Bestnya...nak ikut boleh?” soal Cimoy.

“Hehehe...pergi ambil lesen SCUBA dulu. Aku tak nak tengok ada ikan duyung yang tersesat pula nanti” balas Dania pada Cimoy.

“Ala...kalau tersesat pun apa salahnya. Aku pergilah cari duyung jantan untuk selamatkan aku” kata Cimoy sambil kedua-dua tangannya didayungkan kehadapan seperti sedang berenang dengan penuh semangat.

“ Adoi !”tangan Cimoy memegang belakang kepalanya yang terhantuk di meja.

Suasana yang sebentar tadi agak tenang kini telah bertukar gamat kerana dengan gelak tawa mereka berlapan yang ceria dan riang.

“Itulah, berenang jauh sangat sampai terlanggar batu karang. Nasib baiklah tak karam” kata Tie pada Cimoy.

“Dania...” Dania memandang pada suara yang memanggil namanya.

“Berapa ramai yang pergi diving nanti?” soal Jaja.

“Erm...yang bertolak dari UMT ada lapan orang. Tapi Prof. Nahar ada cakap akan ada lagi empat orang divers tambahan dari tempat lain yang akan join sekali nanti. Jadi semua jumlah penyelam ada dalam 12 orang semuanya” terang Dania.

No comments:

Post a Comment